Angeldust

Alla inlägg under december 2013

Av jeanette andersson - 6 december 2013 08:34

 


Morgonen är här, o stormen den utanför fortfarande är ....

Sven kallar dom den , önskar han snart drar bort igen ...

Natten har vatt vinande o kall , jag önskar att alla hade det varmt ..

Julen smyger på med en fart ,  glögg o julklappar är nu en vardag ...

Men inte alla kan fira den så, och jag vet att kärleken är viktigaste endå ..

Men alla barn är ju värda någoting så kramas lite extra denna kalla tid ..

En önskan jag har till vår lille tomtefar, är att alla ska få samma lycka som endast en del av oss har ...

Kärlek varme och en trygghet detta packar du väl ner ? 

Knackar på allas dörr , ser glädjen i ögonen fyllas av en lycklig julatår ...

 

( varma kramar )

Av jeanette andersson - 5 december 2013 19:36

 



Nattens mörker omsveper mig ..

vinden viner och jag bäddar ner mig ...

Känner kylan biter tag i världen utanför ..

Undrar var alla utan hem ska finna skydd ..

Mina tankar blir till en tår , denna värld kan va svår att förstå ..

Det samlas pengar till katastrofer och cancerfond ..

Varför glöms alla dom andra för ?

Vi behöver mer stöd och lite förstånd , varför hjälps inte dom ? 

Glöms dom bort i vår grymma värld , vem tänker på dom ibland ?

Någon hjälp måste väl finnas endå , kan det samlas ska väl alla få en del  endå...

Det finns de som salmar in , men vad gör ni regeringen? ...

Ni borde skämmas att ens låta detta gå förbi , sitta o äta det kan ju ni ...

Resa och njuta för pengar ni ej ens skulle ha , istället får folk bo utan nåt tak ,..

Jag undrar om denna tanke ens korsar er tid ? tänk vad andra lider o ni tar inte ens er tid ..

Tårarna blir till is jag önskar att jag blir rik ...då ska hjälpen komma fram så de oxå får njuta minsann ...  

Av jeanette andersson - 5 december 2013 11:10

 


Saknar varmen o dess strålar varma min nu så frusna kropp ...

Saknar mitt friska jag och att få ta mig ett varmt dopp ...

En solig strand med min älskade familj ...

Att få tillbringa denna med er är nog det bästa som finns ...

Jag har så mycket kärlek till er ge , den bästa familj har jag fått hos mig ..

Njuter av skratt o massa bus varje dag , för ni är absolut det bästa som jag har ...

Lyckan är snart helt komplett när vi finner bot så kommer den ....

Kämpa ihop gör det extra starkt och att tro ger oss snart kroppen i balans ... 

Finner inga ord som räcker till , för min kärlek är enorm o det vet ni ...      

Av jeanette andersson - 4 december 2013 08:07

 


Idag blir min mellan son 23 år , tänk vad åren går och endå är dom små för en  alltid =) 

Denna dag ska fyllas med mys för han , börja ju med våra underbara sång röster .. paket o gott .. sen blir det middag som han själv bestämt .Det har alltid mina barn fått gjort .. 

Så idag blir det urgröpta bakpotatis som jag sen blandar med cream fraich kryddor , lägger tbx strör ost över o knaper stekt bacon .. till det  blir det kycklig file inlindad ..kantarellsås 

sallad ... efter rätt : kladd kaka med grädde / glass o bär ... 


Här nedan skriver jag en dikt till min älskade påg på hans dag / mamma älskar dig hjärtat 


      

Bobbo min lille goa påg idag blir du 23 år ...

mamma minns det som det var igår , och hinner knappt alla dessa snabba år som går ..

Men det är en gåva varje dag , att få dela denna lycka o tid som vi har .. 

Betyder guld för mamma minsann och det tror jag nog du många gånger har märkt ..

Mammas stolthet ni ju är o jag kommer följa er hela livet jag svär...

Finnas o stötta  på livets färd , ge trygghet kring mammas runda barm ...

Bobbo nu har denna tid gått , nu ligger det bara lycka framför förståss ...

Den lycka o kärlek vi bygger upp ska för alltid bringa oss nytt hopp...



MAMMA ÄLSKAR DIG ..  

 

Av jeanette andersson - 3 december 2013 16:17

 

En ros så vacker och fridfull ..

En känsla av lycka när jag ser den ...

En doft av kärlek sprider sig från den ...

Idag tänker jag o drömmer mig bort ..

Jag flyger högt ovanför min kropp ..

Tänker på en framtid full av hopp ...

      

Av jeanette andersson - 3 december 2013 10:29

 

Somnade sent för tankarna varlångt bort ..

Var det en dröm för jag vill inte den ska fly bort ..

Vänder ett blad i min livsbok o ler lite nätt ..

Är detta början på nåt nytt så kämpar jag på igen ,,,

 

Glädjen kom och jag följde med den , jag vänder vinden o flyr med den ...

Ha tron på detta som sker , för i mitt hjärta så händer de ...

Jag bad om en dröm o där den fanns , jag njuter för fullt även om den bara är på distans ...

 

Väntar tills vinden tar mig dit igen , njuter av känslan jag har kring den ..

förlita mig på ödet känns osäkert men just nu så rätt , för i själva verket är det ju jag själv som skapat  den ...


 

 

 



































Av jeanette andersson - 2 december 2013 18:50

 
Daniel Jörgensen

Min underbara mor frågar hur jag mår? Vill bara smajla vara genuint gla, Och svara " Bra! " Tyngderna runt mina ben, Känns tyngre och tyngre sjukdomen har gjort mig klen, Väljer att vandra ensam i den mörka allén. Åren har gått och åren går, Vänner försvinner men mor består. Bortsett från min son har jag inte åstadkommit något, Under hela tiden sjukdomen har pågått. Ingen ork, ingen lust, ingen ro och absolut ingen tro. Vill som alla andra, flytta hemifrån, ha inkomst, försörja min son i mitt eget hem. Tittar mot himmeln och skriker: fuck dig jesus och ditt jävla betlehem. Inreda, dekorera, bygga lera och mycket mera. En dag minsann... ska pappa fungera! Men om vi flyttar vad händer då? Hurdant kommer jag må?

Surrounded by loved ones, But still alone, Drinking cola cans, To fill a void, Wich used to contain my soul.

// Daniel Jörgensen.


( min älskade påg )   mamma älskar dig 


Presentation


Hej är en kvinna på 45 år som har tre underbara barn och ett barn barn , svärdotter o kille ... jag bestämde mig för göra denna bloggen för att mitt liv har varit o är en tuff utmaning . Med läkare som gjort stora misstag som jag får leva med och kämpa me

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards