Angeldust

Alla inlägg under december 2013

Av jeanette andersson - 22 december 2013 10:32

 


4 de advent var blev frosten av min vän ? 

Kanske vänder det snabbt o solens strålar tittar fram på oss igen...

Men först ska julen göra sig påmind och firas i ett nafs ...

Kanske finns det någon som tar sin lilla  silla snaps ...

Julmusiken hörs i varje  hem tända stjärnor lyser över betlehem...

Julen är fridfull o kärleksfull tid , försök att vila o inte stressa denna ljuva tid ...

Tiden vi har ihop ska firas varje dag , det behövs inga högtider för detta tycker jag ...

Men Julen gör alla till en samlings tid , o barnen glädjs över denna cermoni ...

Tomten väntas på medan gröten puttrar på , benjamin syrsa tar stämman åter i år ...

Vill önska alla en riktigt God Jul , och ber för ett underbart nytt år som väntar tätt intill ...



Saknaden av de som lämnat våra jord , känns lite extra vid vårt årliga julabord ..

Denna tiden älskades av dom så , o det pyntades och firades verkligen extra då ...

Jag tänker på er varje dag , saknaden är så stark min käre  lille mor o far ...

'Michelle min lilla älskade tös , det var denna tid du åter beslöt ...

Att fara hem  till änglarnas land och vaka över din familj från ovan där ...

Jag önskade det fanns besökstider även i herrens land ...

Få åter hålla er hand och ge massa kärlek o min famn ...

 

Älskar er   

 

Av jeanette andersson - 21 december 2013 17:51

   

Dagen blev inte så bra , sluta med svimning och utan ens ett svar ...

Läkarna lade in mig på avdelning 3 för observation , byta rum efter bara en kort kort stund ..
Där delade jag rum med underbara dig , vi fann varandra direkt o jag hjälpte lille dig ..

Sjukdomen gjorde dig okontrollbar , stroken smällde till trots du hade sån livsvilja kvar ...

Den tog över din kropp och gömde ditt livs hopp, frugan saknade du allt men ville inte låta henne ta allt detta besvär ...

 

Sjukdomen tog du bra endå , men din kropp löd inte dig så du fällde en tår ...

Pratade ut med mig om allt ,och lärde mig om hur det var förr minsann.... 

Berättade att din fruga var ditt allt ,en redig pärla o din egna diamant ...

Två barn ni älskade så och den ene bodde ganska så långt bort .

Tårarna rann lite då o då men jag fick dig att le och skratta så ....

 

Du sa mitt skratt gjorde dig så glad o pigg , och tacka för att jag fanns vid sidan din ...

Du höll mig vaken denna natten minsann , och körde din gulliga rollater till dass...

Varje timme var det dax , och då tände vi upp hela rummet minsann  ...

Denna tiden blev kort men helt underbar , men när jag skulle hem kom alla tårarna ...

'Du bröt ihop och fick inte fram ett ord , jag kunde knappt lämna ditt nu ensamma rum ...

 

Jag kramade dig så länge min vän .. och helt våt på kinden fick jag vandra åter hem ...

Detta kändes i hjärtat mitt , och du frågade om jag åter skulle vända hit ...

På måndag innan jul , ska vi överaska dig med något julafint ..

Krama dig och önska dig allt gott & lycka till ,...

o vi vet att om en vecka blir du 88 år , det vill vi oxå få fira om vi för dig får ...

 

  

 

 

 

 

Av jeanette andersson - 19 december 2013 08:47




I drömmen hade du börjat igen , jag blev så ledsen och ville bara rymma hem ...

Inte för jag ser ner på ditt  gamla begär , men har hört hur det ändrat hela din karriär ..

Din lycka söp du en gång bort , eller så gömde du dig för den förståss ...

Massa saker togs bort ur ditt liv , men ersattes av något väldigt fint ...

Kärleken är den nya drogens namn ,och den ska vi vara rädda om minsann ....

Den skadar inte utan gör bara gott , och kan frodas i mängder i din nu så starka kropp ..

Jag finns vid din sida och stöttar i allt , så denna drömmen var jobbig o helt ur balans ..

Glad vakna upp ur den , och fortsätta kampen min käraste ...

 

Så stolt över dig & älskar dig   

 

Av jeanette andersson - 19 december 2013 08:26

 


Ännu en dag  att vakna upp till , frosten ligger kvar 

Och kylan biter sig tag , färgar hela marken vit ...

Glittrar och lyser upp tänder här ett litet ljus ...

Tittar upp mot skyn och tänker på er o saknar er förståss ...

Undrar hur det är hos er ,tänker ni lika ofta på oss ? ..

Jag tänder ett ljus på kyrkogården ofta förståss .

Men tänker varje gång ni är ju inte där utan med & hos oss ....

Jag önska jag kunde kramar om er o säga hur mycket ni betyder för mig ..

Funderar ofta hur det kan va , att bara helt plötsligt skiljas från de man håller så kär ..


Dom säger sorgen läker alla sår , men så  känns det inte i min kropp ...

Jag saknar lika mycket än och önska inget hellre att ni kom hem igen ....

Julen är här och det var en tidpunkt ni mamma o pappa höll så kär ...

Klädde granen  ihop och lyssna på jullåtar medan pappa betedde sig som en tok ...

Rolig och skrattade åt han i ett , medan han utklädd sprang runt i sina fina dräckt ...

Peruken den finns kvar , och skratten lever för alltid kvar ...

Min älskade mor o far ni tar väl hand om min älskade tös tills vi möts igen ...

Era barn barn saknar er så , kan nog inte heller riktigt förstå ...

Att allt bara tar slut på en sekund , när man haft så mycket tid ihop ....

Vi kämpar här ihop trots att livet är väldans tufft ...

Men med vår starka kärlek ger vi aldrig upp ..

Och minnena vi har med er släpper vi aldrig nånsin mer ...



Älskar o saknar   

 

Av jeanette andersson - 18 december 2013 11:42

 


Hej vinterland du är vacker men ack så kall ...

Min kropp är inte riktigt vän med dig tyvärr ...

Den behöver varme och sympati ...

Och en kärlek fylld av harmoni ...

Saknar sommarens strålar varma så gott ..

Men den känns nu aldeles för långt bort ...

Ser ditt vita sken innefrån ,du är väldigt vacker förståss ..

Får en känsla jag vill leka ut ,rulla mig i dina vita vinter fjun ..

Men kroppen är för  frusen och känslan får förbli innanför just nu ...

Tänder ljusena så fint ser hur du glimmar när skenet kommer omkring ...

Jag önska jag kunde rulla mig i dig och göra snö änglar som när jag var liten liten tjej ...

Men den dagen ska jag åter få tbx , leka med mitt älskade lille  barn barn ..

Visa vad farmor egentligen kan , utan känna dessa hemska stopp sjukdomen skapat minsann  ..

Kämpeglöden är inte slut för jag kämpar för oss alla , o tänker finna rätten även för oss  ..

 

Av jeanette andersson - 18 december 2013 08:29

 


Hjärtat mitt du kämpar verkligen vilt ...

För att få kroppen i harmoni , få bort den  stress värld jag nu lever i ..

Du får kämpa extra hårt jag känner dina slag jobba extra i min kropp...

Jag brukar hålla min hand och heala bort lite smärta ibland ...

Att komma i lugnet o få detta i balans , är svårt mitt hjärta men jag vet att jag ska ..

Jag vet att detta skadar inte bara dig , alla organen skriker hjälp till mig ...

Men att ensam där stå medans läkarna kallt bara tittar på...

Fel medecinerar med preparat som gör illa oss så ...

De tänker inte på vad som verkligen sker i vår nu så  sårade  kropp ...

Men vi ska kämpa mot rätten min vän , o du ska kunna slå i min kropp med kärleks slag igen ...

En dag ska vi vinna vår kamp , o få läkarna fatta minsann ....  

 

Av jeanette andersson - 17 december 2013 21:22

 

Jag undrar hur du styr mig ? är  du lika förvirrad med mig ...

Jag känner denna hjärndimma fylla mina dar ...

Jag saknar då vi kunde hålla ihop som ett lyckligt par ..

Denna syn jag får i mig , är att du har gett upp att kunna styra mig ..

Smärtan som dunkar uppe på , känns som en stram mössa jag bara vill ha av ..

Yrslen som känns som en gungning till o från ..

Får mig att må illa o känna mig full utan ens en påtår ..

Vad händer inom dig ? för i min kropp är det full ståhej ..

Inget känns längre bra min vän , och jag känner hur du försöker göra allt rätt igen ...

Kämpar gör vi båda två , för att finna den rätta tyngdkraft vi en gång haft ...

Den där lätta lyckan vi hade inom oss ,när du slapp jobba dubbelt upp ...

Jag saknar vår lycka igen , det där lugnet jag hade inom hela mig ...

Detta får dig att känna min press som idag är en enda stor stress ... 

En dag min vän , ska vi ha nått fram med  sjukdomen ...

 

Av jeanette andersson - 17 december 2013 13:08

 

Så många grupper så mycket lidande , detta borde kännas svidande.....
Men ni blundar än låter oss gå obehandlade hem ....

Bryr er inte om att vi faktiskt mist vårat hopp ...

För vi är endast en börda för er, i en  ledsen  rädd liten kropp ...

Var finns den hjälp vi vill ha ? måste vi resa land o rike för att få en förståelse undrar jag ..

Så många som lider precis som jag , som tappat fattningen o känner sig redan begravd ...

För era lagar tar bort våra liv , o fyller det med syntetisk jäkla levaxin ....

En medecin som ska fylla en funktion men gör oss istället helt utan kordination ...

Istället för ge vår kropp det den vill ha , går vi sjukskrivna o jagas av myndigheternas jäkla moral ... 

Känner en rädlsa o frustation mister jobb medan ingen förstår sig på oss ...

Många förhållande går i kras för deras respektive finns inte ens kvar ....

Den lyckliga varelse vi en gång var , har bytats ut till en zoombie just så känner jag ...

Jag läser och gråter om andra som har det som jag , utan hjälp somnar vi ledsna varenda dag ...

Vaknar upp till ett helvete och en värld så grym , 

bytar läkare o endokrin ,för att desperat få en som lyssnar & kan tänka som vi  ...

Men går tomhänt åter därifrån , och med gråten i halsen vandrar vi i ovisshet därifrån  ...

Vad får er att vilja göra oss så ont ? vi är trötta på alla sparkar för vi ligger ju där endå...

Resa oss går inte utan er hjälp tyvärr , och då vet vi det finns inget hopp för oss mer tyvärr ..

Ni har målat denna sjukdomen svart , blundar för den och låter oss lida útan ens ge oss en chans ... 

Ni borde skämmas att ens låta någon lida så här , medan ni bara rickar på huvudet och låter oss leva så här ....

Hoppas nu att en i regeringen får detta som vi , så kommer det nya bestämmelser som gör att vi friska åter får bli .... 

Att det ska behöva gå så här jäkla långt , i Sverige är en skandal minsann ...

Trodde ej i min värsta mardröm detta existera i vår värld någonstans .... 

Se till att ge våra liv tbx , vänner o familj o jobb åter vill vi ha  ...

Få le mot livet vi engång haft , finna ro o frid i allt det helvete vi haft ... 

 

 

 

Presentation


Hej är en kvinna på 45 år som har tre underbara barn och ett barn barn , svärdotter o kille ... jag bestämde mig för göra denna bloggen för att mitt liv har varit o är en tuff utmaning . Med läkare som gjort stora misstag som jag får leva med och kämpa me

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards