Angeldust

Alla inlägg den 22 december 2013

Av jeanette andersson - 22 december 2013 21:51

 


Nu är denna kvällen nådd sitt slut , julskinkan har ur ugnen nu tagits ut ...

Godiset har satts i kylan ett tag , och jansson o johnsson doftar helt underbart ...

Det doftar  jul här i vårt lilla hus , nu längtar jag till barn ,o barn  barn kommer till oss ut ..

Klapparna är klara och har slagits in , granen skyddar dom så fint ...

Kulorna glimmar o stakarna strålar så fint , denna underbara julatid ...

Glöggen står o väntar på bli varmd , julsångerna ska på oxå misann ...

Tv brasan ska spraka i detta hus , och bringa in julen på ett underbart vis ...

Glada miner ska få denna dag , underbar o helt speciell såklart ....

Älskar min fina familj , och njuter som vanligt mer er tätt intill ...

 

God jul alla   

Av jeanette andersson - 22 december 2013 16:21

 


Jagad och vilsen ut i skogens djupa vrå....

Försöker finna en trygghet men den utplånas endå ...

Vi vill ha frihet och få leva ett värdigt liv.

 Inte vårt fel att vi är födda med denna jägar instinkt .. ...

Vi anses som en fara och är värda just ingenting ...

I era ögon ska vi jagas och inte ens få finnas till ...

Vi är oxå ett liv och värda nåt precis som ni ...

Vi vill oxå ha familj och få finna friden här inne i ...

Vårt hem är det ni kapar ner , jagar och pryder ert hem med ...

Varför får vi inte vara kvar på denna jord  &  få frid o ro förståss precis som ni får...

 

Vi har inget att säga till om , och vi försöker hitta nytt att gömma oss på...

Ligger o lurar och hoppas på tur , att inte ett endaste djur faller denna dagen betyder tur ...

Leva i rädsla är vad vi gör , endå är vi den stora faran o orsakar all skada heter det då....

Vad är ni för några egentligen ? som jagar o fäller bort det som är vårat hem ...

Vad har vi gjort för att bli jagade så ? vi föddes till denna världen o skapades så ...

Tänk om vi vände på allt en endaste gång , o utplånade männsikan o fördärvade så....

Ge oss ro o ett värdigt liv , för inom djuren måste väl oxå finnas något som kallas demokrati ...  

 

 

 

 

 

Av jeanette andersson - 22 december 2013 16:18

 

Av jeanette andersson - 22 december 2013 10:32

 


4 de advent var blev frosten av min vän ? 

Kanske vänder det snabbt o solens strålar tittar fram på oss igen...

Men först ska julen göra sig påmind och firas i ett nafs ...

Kanske finns det någon som tar sin lilla  silla snaps ...

Julmusiken hörs i varje  hem tända stjärnor lyser över betlehem...

Julen är fridfull o kärleksfull tid , försök att vila o inte stressa denna ljuva tid ...

Tiden vi har ihop ska firas varje dag , det behövs inga högtider för detta tycker jag ...

Men Julen gör alla till en samlings tid , o barnen glädjs över denna cermoni ...

Tomten väntas på medan gröten puttrar på , benjamin syrsa tar stämman åter i år ...

Vill önska alla en riktigt God Jul , och ber för ett underbart nytt år som väntar tätt intill ...



Saknaden av de som lämnat våra jord , känns lite extra vid vårt årliga julabord ..

Denna tiden älskades av dom så , o det pyntades och firades verkligen extra då ...

Jag tänker på er varje dag , saknaden är så stark min käre  lille mor o far ...

'Michelle min lilla älskade tös , det var denna tid du åter beslöt ...

Att fara hem  till änglarnas land och vaka över din familj från ovan där ...

Jag önskade det fanns besökstider även i herrens land ...

Få åter hålla er hand och ge massa kärlek o min famn ...

 

Älskar er   

 

Presentation


Hej är en kvinna på 45 år som har tre underbara barn och ett barn barn , svärdotter o kille ... jag bestämde mig för göra denna bloggen för att mitt liv har varit o är en tuff utmaning . Med läkare som gjort stora misstag som jag får leva med och kämpa me

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards