Angeldust

Alla inlägg den 8 december 2013

Av jeanette andersson - 8 december 2013 23:13

 

När nattens vingar sluter om din själ , o vaggar dig till söms ..

Du ber om de som betyder mest för dig, att dom hos dig ska få vila tryggt ...

När du sluter ögonen och ber om en ny lyckad dag för alla o en var ...

Tänker tankar som värmer långt ovan där ..

Hos de du mist som en gång var hos dig , tittar upp o undrar om dom ser dig ..

Ber en bön där dom alltid finns med , sänder varme o viskar vi älskar er ...

Tittar upp mellan himlens små sprickor , ser ljuset lyser så fint ..

Där uppe är de som gav dig ett helt underbart liv , 

Men här nere finns du här o nu , njut av de dina tills dagen nått sitt slut .. 

Låt inte dagarna passera utan nån innebörd , lev varje dag som den sista för att få ut allt välbehag ...

Lämna inget du önskat obehandlat detta tycker i alla fall jag ...

Livet är en gåva och en passion som inte ens får dig passera en endaste minut ...    

Av jeanette andersson - 8 december 2013 19:54

 

I pray to you my lord , please let us know ...
That everyone is going to feel love ..
Let everyone feel love and give them your hand ...
Let them feel love and let them feel trust ...
We are all your children so please let us feel it ,,,
Promise me that they get it ..

I will everyone get the love beacuse they really deserves  it ..

    

 

 

Av jeanette andersson - 8 december 2013 14:03

 


Hasses lada sa min man dit ska vi minsann ...

Jag tänkte jisses julbord o dans mitt ute i ingenstans ...

Hur ska jag lyckas komma från de tänkte jag då genast på..

Mina söners  skratt o sa nu ska mor vår på dans i böndernas land ..

Jag åkte med min gubbe förståss och fick klä upp mig o göra mig lite grann endå ..

Trots det var i bonnalandet vi skulle fira detta på ..

Tänkte jag gummistövlarna får minsann bli hemma somjag hade på mig igår ..

 

Fick inte så go mat för den var nog från fjorårets minsann ...

sega köttebullar var på menyn och lit smått av julens bestyr .

Sen kom Lasse holm o den mannen han kan fan bestå ...

sjunger jäkligt bra o klär sig ungdomligt o grannt ... 

Lill babs följde lite grant , inte för hon sjunga precis kan,  så fyller hon en aldeles speciell plats ... 
Hasse Andersson fyllde genast på o fick folk i lokalen att stå på tå, 

Dansa på stolar och sjunga kunde dom o följa hans goa låtar förståss ... 

En annan tjej som jag ej kan hennes namn , sjöng och lät julen få komma loss ..

Medan de andra dansa bakom o roade oss ... 

 

Så kvällen i lilla ladan sluta underbart endå , o dit skulle jag nog kunna fara igen redan nästa år ...   



Av jeanette andersson - 8 december 2013 12:59

 


Att falla är inte att misslyckas , det är en lärdom att inget kan nånsin få dig att inte resa dig igen . Du är din egen styrka , du är din egen mästare . Du är den starka ,endast du kan fortsätta kämpa .


Ingen kan sänka dig om du inte själv låter dom eller att du själv   utsätter din kropp. Att falla är en styrka inför upplyftandet , den vägen du vill gå är den vägen du själv väljer . 

Sjukdomar är ett av de många hinder i din väg , men med rätt tänkande o kämpande kan de besegras och inte slå rot .


Jag vet hur svårt det är att tänka så när man mitt i sjukdommar , och andra tuffa hinder . Men jag vet oxå att om man ger upp släpper man taget om sin kropp , som är det tempel som behöver vård , kärlek  , ömhet o förståelse .

Att kämpa i motvind gör dig stark , att inte se ljuset gör dig svag . 

 

 

Jag har kämpat i motvind länge , och jag vet att detta gör mig stark . Varje hinder är en styrka , en livserfarenhet . Jag kan och jag vill trots det känns tufft . Jag ska lyckas trots det kan kännas mörkt .. Vi föddes av  våra älskade föräldrar o av gud ,  alla är vi av samma värde  och är värda det bästa . Alla har däremot inte lika lätt alltid få allt falla på plats men med rätt inställning o kämpeglöd når vi alla dit . 


Med kärlek kommer vi långt , med varme o förståelse får vi energi , med kärlek till oss själv når vi mål.. Forsätt kämpa och låt aldrig tvivel ta över din kropp . Du är värdefull , underbar och alldeles speciell glöm aldrig det ..oavsett vad är vi lika värda alla       

Presentation


Hej är en kvinna på 45 år som har tre underbara barn och ett barn barn , svärdotter o kille ... jag bestämde mig för göra denna bloggen för att mitt liv har varit o är en tuff utmaning . Med läkare som gjort stora misstag som jag får leva med och kämpa me

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards