Angeldust

Alla inlägg under februari 2014

Av jeanette andersson - 13 februari 2014 10:35

   r   


Hela livet är en  evig jakt ...

Jagad av myndigheter o deras moral ..

Kränkt av de som borde vara bra ...

Ingen förståelse alls finner jag .....
Att finna lycka direkt är nog fan bäst ...

Annars hamnar du i deras hjul för det tycker regeringen är absolut bäst..

Att få krama om din hals , suga ut din ork det är abf:s hjälp även på distans ...

Försäkringskassans knep o knåp är att ta död på dig , så kanske du får hjälp endå ..

Vikt längd och psyket kollas upp , läkarna drar sin historia om oss ...
I smyg dom finner en plan , o den ska du tvingas följa annars finns du ej kvar ...

I deras katt o råtta lek är du deras roligaste pjäs ....

Tänk att få bestämma o gå på ,hur sjuk du än är det spelar inte dom någon roll....

Dom får betalt för gräva hål , o stoppa de värdelösa i men inte dom.....
Deras lön går ut på de , o förstöra o förgöra andra o spotta på de ....

 

Av jeanette andersson - 12 februari 2014 09:20

 
Himlen hur är det där ? är himlen våra drömmars land `

Tuffhetens stig blev min ...

Kämpar starkt men vill ni lyssnar på mig ibland...

Vart är jorden på väg ? det är mest bara mörkt o ett stort svek ...


Att få finnas till ska vara ett under och inte ett ont förbi....

Få njuta och finnas till, få känna smaken av ett helt underbart liv ...

Få finna glädje o harmoni och få byggas upp av ett underbart eget revir ...

Hur är det i himlen säg , har alla det bra o finner lyckan där ?

Många kära har lämnat denna jord , o fått vandrat till er himmel o moder jord ... 

Är det kärlek och romantik , bra hälsa o massa njutning? 

Är det rättvisan som styr hos er ? inte som här en massa falsk propaganda ...

Jag önska jag kunde se och få finnas både här o med er ....

En dag är vi alla samlade endå , och fått en ordning i helhetens underbara ridå ...

 

 

 

Av jeanette andersson - 10 februari 2014 23:54

 

Det var magi som vändes till nåt svart på ett kick ...

Jag trodde drömmen var sann , men den dog ut o försvann ...

Det jag trodde jag litade på , prövades gång på gång ...

Att leka med det du håller kärt , slutar aldrig bra det där ..


Livet vänder fort min vän , nu är det bara minnena kvar av den ...

Det vi upplevde vi två , kommer jag för evigt ha inom mig endå ..

Känslan att det blev fel är ju aldrig ditt fel....

Vänder o vrider för själv må bra ,är ju knappast en bra start ...


Men jag vet livet väntar på mig , trots det käns ledsamt inom mig ..

Men att vandra framåt igen är ju ett måste det har jag lärt mig ...

Livet hade andra planer för oss , en dag får vi veta varför ...

Jag önskar dig lycka på din färd , släpp nu min lilla hand ...

Jag vänder mig inte om , för denna gången är det så ...


Ödet har delat vår gemensamma väg , nu går vi ensam bort från den ...

Tack för dessa år dom gav mig så mycket endå ....

Var nu rädd om dig och glöm aldrig bort mig helt....

För någonstans inom dig lever jag delvist än ...


Minnena av de goda får finnas kvar , o det hoppas jag de flesta av dom var ...

Var nu rädd om dig min vän , hoppas du snart blir lycklig igen ... 

Lyckan kommer lyckan går , en dag ska man lära sig endå ..

Att inget är för givet här , detta är bara en svår överlevnads värld ...

Vänd dig inte om , fortsätt vandra lyckan kan vänta runt nästa hörn ...

Tack för denna fina tid min vän , jag är stolt jag fick dela den ..

Sänder änglarnas beskydd , ber dom att alltid du får känna dig trygg ...

In memory for always ....  

 

Av jeanette andersson - 10 februari 2014 10:41

 

Närheten är så viktig o stark ...

Såras den så blir den så svag ...

Känslorna vacklar runt och sorgen blir tung min vän ...

Jag ville vi skulle finnas tätt intill ...

Aldrig lämna varandra någonsin ...

Jag trodde du var mitt berg , inte nåt som bara skulle rasa så där ..

Mina känslor så sköra men så värdefulla ...

Dina likaså men varför sårar man då`? 

Kärleken ska vara den starkaste vi har ? men en tyst mun som aldrig ger nåt svar ...

Varför dölja känslor o tankar ...

Få den andre känna sig ledsen o tom....

Känna sig övergiven som den enda talande mun ...

Tystheten kväver kärleken ....

Tomma ord som kunde vara så viktigt om ens för en sekund ...

Bara tystas ner , och tankarna blir bara mer o mer ...

Ett förhållande kräver respekt och en otroligt fin öppenhet ....

Inga lögner och respektlöshet ....

Bara kärlek o ärlighet ...

Leka med det som kan va ...

Det aldra finaste man har ...

Kan en dag vara för sent , och då utan att kunna reparera det ...

Lev här o nu , ge den föda så den ej nånsin dör ut ...

'För en dag kanske den inte finns kvar ,,,

Den stora kärleken det var kanske jag ....  

Av jeanette andersson - 7 februari 2014 10:52

     
Fast i denna värld , men med en tro på änglarnas hjälpande hand ....

Fast i ett mående som tär , så följ mig nu änglar på resten av min färd ...

Jag har mist så mycket tro , men i grund o botten finns det ju ett hopp som måste låtas gro ...

Änglar ta mig i er famn , vagga mig trygg tills jag åter igen är kry....

Ta med min familj  lägg dom tryggt  intill....

Ge oss ett underbart liv , stöd oss o lova att finnas till ....

Lämna inte oss här o nu för då lär aldrig rädslan få ett  slut ....

Ge oss trygghet o hälsan på topp , ge oss varme uti vår nu så frusna kropp ...

Ge oss lyckan o ny frammtidshopp , låt oss aldrig mer få gå i sorgens spår ...

Änglarna min styrka min tro , lyssna nu o ta  oss tätt intill......  

 

Av jeanette andersson - 6 februari 2014 09:43

 

Nu vandrar jag vidare utan ett ljud ...

Nu ska jag finna ro o frid ...

Min kropp behöver finna den väg ...

Som jag var menad att vandra på här ...

Denna väg var vacker men svår ..

Så nu vänder jag om....

Tacksam fått vara där denna tid ..

Men denna väg var inte min ...

Ensam sägs vara starkast endå ...

Men i skogen finns den närhet som förstår ...

Leder dig dit du ska ...

Så nu börjar mitt nya spår...

  

Av jeanette andersson - 5 februari 2014 20:50

 

Ta min hand jag saknar dig så här ....

Möt mig igen , så jag får krama dig ...

Tomheten är så stor , ser du mig ? 

Ta min hand jag sträcker till dig ...

Låt mig få nudda din hud, varma den tätt intill ...

Ensamheten finns den hos er med ? 

Saknar ni oss som vi gör med er ...

Dom säger tiden läker alla sår ..

Men den känns som en tröst dom hittat på...

Tiden som var, är den tiden man  önskar fanns kvar ...

 Att minnena väcktes upp igen, o stoppade tiden så jag aldrig miste  er igen ...

Varje stjärna jag tittar på , vet jag är ni som lyser upp ...

Älskade till max med minnen som fyller hela min tomma kropp ...  

 

Av jeanette andersson - 5 februari 2014 18:46

 

Drömmen lever kvar att bada i den vackraste lagun ...

Denna dröm har jag haft länge o känner att en dag minsann ..

Ska jag hoppa naken där uti....

Låta vattnet smeka min kropp, rensa bort o ge kraft till en ny frisk kropp ...

Denna dröm med den man jag håller kär ska finnas naken tätt intill mig där...

Få höra vattnets kraft, naturens magi fylla oss där....

Få vara som gud skapade oss, innan den fylldes med fel energi o  mörker kring oss ...

Problemen som ej skulle finnas alls , det liv som skulle bli så bra trots allt ...

Nu ska det bort ,fyllas på med lagunens ört ....

Magiska kraft blir början på nåt starkt ...

Drömmen min  är stark o så fin ....

En dag ska den upplevas och frigöras min vän .....  

 

 

Presentation


Hej är en kvinna på 45 år som har tre underbara barn och ett barn barn , svärdotter o kille ... jag bestämde mig för göra denna bloggen för att mitt liv har varit o är en tuff utmaning . Med läkare som gjort stora misstag som jag får leva med och kämpa me

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards