Angeldust

Alla inlägg den 15 januari 2014

Av jeanette andersson - 15 januari 2014 21:37

 

Gör mag operation sa min läkare o log ...

Den kommer ge ditt liv tbx o en hälsa som blir helt underbar ...

Jag lämnade återbud fyra gånger till jag till sist tog det stora beslut ...

På Krianstad sjukhus lämnade jag mitt friska liv ...

Till ett helvete byttes det ut ...

På en timme var allt upp o ner , ulkade o kunde ej må mer skit än de ...

Kräkas var ett minne blått , där satt jag ulka o illa måendet var verkligen på topp ...

Denna yrsel och extrema kräkreflex , och med en ny opererad mage var detta minskäl inte så lätt ...

Läkarna hade bara berättat de positiva minsann , men jag förstod genast detta var inte alls sant ...

Jag var en av dom som skulle få gjort någon kontroll ...

För att göra denna operation måste grunden vara en  viktig del i deras jobb ...

Men pengarna hägrar för dom brett , o regeringen tror detta är lösningen ...

Men alla mår inte så bra , denna omställning blir för mycket o där är jag ...

Den lycka som verkar sitta i skönhet för en del , sitter i hjärtat hos mig ...

Yttre är inte skönheten i sig , jag gjorde det för jag skulle bli en frisk tjej ...

Men läkaren förstod för sent , att detta med vikten var inte mitt värsta problem..

Med en sköld körtel så sjuk o så stor ..

Påverka det min vikt mer än de kunde tro ...

Så då kom nästa geniala idé ..

Vi tar bort sköldisen så blir allt så bra sen ...

De kilona som jag hade rasat ner , blev ett minne blott det kan jag lova er ..

När dom operera bort den körteln på mig , vände det o vågen fick sig ett spel ...

Operationerna krockade så bra , medan läkarna inte kommunicerade o vad fick jag? 

Jo två operationer som tog mitt fina liv , kapslade in det och nu mår jag mest skit ...

Men vad gör det enligt läkarna? de tjänar ju o har det så bra ..

En patient här o en där som ej mår  bra , då trycker vi på nästa nummer o glömmer det där ...

Ledsen i en förvillad sjuk kropp står jag kvar , mot vården är jag en myra på ett bergs topp  ,,,

Vakna upp sjukvården vi är många som fått dålig vård ...

Massa anmälningar verkar inte få er på fall ...

Ha lite empati o sympati , annars kunde ni lika gärna jobba på sj ...

 

 

 

Av jeanette andersson - 15 januari 2014 09:15

 

Känner du dig liten på vår jord ...

Finns det saker du önska var ogjord ?

Blicka tbx o minns de med välbehag ..

Det du gjorde då kändes rätt , och var en lärdom ..

Din kropp är ditt tempel ,ditt hjärta din livs rot ...

Var glad för varje händelse i ditt liv , av dessa blir du starkare o starkare ..

En dag ler du åt alla händelser , och vill tbx till många igen ..

En dag förstår du hur händelserikt ditt liv varit ...

En dag sitter du berättar för dina barn barn hur det såg ut då o då ...

Med stolthet har du genomgått massa öden i ditt liv ...

De som gjort dig stark ,stolt och den du är ...

Lär av dina misstag , bli stark av din framgång ...

Du är  ett under , en stark individ ...

Ångesten finns i alla kroppar , men endast de starkaste bryter det ut på...

Kroppen säger ifrån , och vi ska lära oss lyssna på den ...

Kroppen är ett tempel , en guda gåva , men även ett tufft expriment ..

Tänd inte stubinen från du lärt dig hantera den ...

Lev o njut din kropp finns här o nu ...

Av jeanette andersson - 15 januari 2014 09:04

 

Dont walk away , you can´t run and hide ...

Take your life and make it right ....

Fight to survive ...

You have only one life , 

Make it to a lovely pride ...

Don´t look back , it can be darker there ...

Feel your heart , listen before you make things ...

Life should be lovely , make it wonderful......

 

Presentation


Hej är en kvinna på 45 år som har tre underbara barn och ett barn barn , svärdotter o kille ... jag bestämde mig för göra denna bloggen för att mitt liv har varit o är en tuff utmaning . Med läkare som gjort stora misstag som jag får leva med och kämpa me

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards