Angeldust

Alla inlägg den 19 november 2013

Av jeanette andersson - 19 november 2013 12:30



 

farmors älskade liam   

 

farmors prins   

turdag     

Mina fina töser     

jag o lille hjärtat tiden går idag är han 2   

   

Min älskade dotter o sång fågel   

 

Min älskade son och tjej ( världens bästa svärdotter )   

 

Min älskade son   


  

Min älskade son   


Ni är mina älskade små änglar ni gör min värld så lycklig och så sann 
Ni ger mig kraft att kämpa och glöd att leva ja ni är allt för lilla mig ..
Mamma har världens finaste familj älskar er så   


  

Av jeanette andersson - 19 november 2013 09:58

Godmorgon alla ja denna god hm kan man ju undra .. vaknade med ett dåligt mående och detta börjar tyvärr bli min vardag , men som tur är kom farmors älskade kille och kalla på farmor la sig sidan om mig o kramades massa innan dagis kallade ... 

Vilken lycka få känna detta och höra dessa söta ord ( farmor ) Denna älskade lille solstråle .. idag fyller lille Elias som jag är gudmor till 2 år grattis sötnos . vill idag berätta lite om Hashimoto en helvetes sjukdom så många lider av , och ingen får till fullo den hjälp som behövs . PÅ mig tog dom bort hela sköld körtlen utan att det hade begövts fick jag reda på knappt ett år efter . 

Läkarnas miss gör inget enligt lag dom har för stor rätt att förstöra andras människors liv , att dom bara kan gå hem till sin familj sen och må bra är mig ett under .Jag fick reda på jag hade giftstruma efter dom tagit ut det , läkaren berätta hur sjuk den var och att den vägde över 100 gram . En frisk sköld körtel ska väga mellan 20- 40 g .. så visst min var ju stor . 

Men det var ju inte så det var en knöl struma ingen inflammation eller något , jag ringde kirurgen som operera mig och fråga varför dom gett mig fel information och varför dom opererat bort den , deras svar - vi gör alltid så opererar bort hela . Detta är skandal och jag har bestämt mig för att orka mig vidare med detta .. 


Denna sjukdom gör en otroligt trött och har en massa hemska symtom , man känner sig utan ljuga som en levande död eller som en zombie som jag brukar kalla mig själv . Innan denna jäkla operation var jag en pigg glad Jeanette med en massa livs glädje . Jag saknar visa mina barn denna starka mamma och roliga o  trygga .. Mitt älskade lille barn barn har aldrig sett farmor frisk och allt detta är de jag kämpar för dom är de jag vill kämpa för . 


Jag äter levaxin en helvetes medecin på i alla fall dom som ingen sköld körtel har kvar . Men läkarna vägrar inse detta . Redan 1914 visade det sig hur mycket ren svin körtel hormon hjälper denna sjukdom . Men för många år sedan gjorde dom denna medecin till en bov en drog och la licens på den . Allt handlar om pengar och makt i denna hemska värld .Men sjukkassan kan jaga folk dom har ta mig fan inte blivit kloka . Det har gått så långt att dom tvingar rullstols bundna till att gå för dom måste . 


Oss sköld körtel sjuka slänger dom iväg , trampar på och ger oss inget liv och ingen hjälp . Vi är kapslade inne i våran egna kropp som vi vill springa från och aldrig återvända till . Idag heter det ångest , depression oxå skriver dom lätt ut lugnade som både dödar hjärnan och får en paralyserad i ett dödd tillstånd . För detta är lätt för läkarna så slipper vi dom på ett tag , tills alla biverkningarna kommer och det behövs en annan medecin för den biverkningen osv .. Till sist har vi alla vars en dosett och ser ut som ett gäng missbrukare fast lagligt och i sjukvårdens händer .. Fast i ett hemskt missbruk som annars alltid är olagligt . 


Men en ska är säker på oss som har sköld körtel promlematik fungerar inte dessa ssr preparat , vad gör dom då ? jo dom kliar sig i huvudet ger en annan sort gång på gång trots dom vet vi får inte gå på såna ihop med levaxin , dessa medeciner funkar inte ihop och bryter ner varandra . Då finns där inget kvar nej då väntar dom tills vi letar ny läkare så dom slipper oss sen får vi åka runt både i hela sverige och utanför . Tur vi har så många läkare som skiter i oss så vi får se andra länder och ställen , Men var är bidragen så vi kan ta oss runt för många av oss kan inte jobba inte köra bil , de flesta är säng liggandes . Allt pågrund av fel medecineringar . Istället för ge oss rätt , hjälpa oss dosera rätt så slänger dom iväg oss och jagar oss som ett gäng rävar med blod hundar efter oss . 


Sen ska vi på stora möte som försäkringskassan fixar , då ska man på tester för se vad man klarar och inte klarar , sen kan dom sitta där och bestämma om du är frisk nog eller inte . Detta är sjukt och leder till så många som tar sitt liv . Tänk er själv leva med 150 symtom som är odrägliga plus stark ångest o depression där ingen medecin lugnar mer än rätt medecinering till vår sjukdom .Detta bryr sig inte sjukvården eller försökringskassan och socialen om ett dugg . Nej fortsätt jaga oss fortsätt trampa på oss trots det är ni som skapat vårt helvete . Att sparka på de som redan ligger är fegt o respektlöst en regel ni borde lära er säger jag . Vi måste själv medecinera detta är ett måste för att försöka få ett värdigt liv . Men oxå farligt för det är ju expriment med kroppen men dock lindrigare än sjukvårdens där är vi bara en test kanin . 


Varför inte sätta oss i en bur oxå ? ni har ju redan fänglsat oss i en hemsk kropp ni skapat . Men som vi försöker rymma från . Varje dag jag vaknar tänker jag nu ska jag fan kämpa jag ska bli bättre , reser mig och sen är det kört . Ett huvud som dunkar yrsel from hell , stryp tags grepp i halsen , ångest depression av inte denna värd . värk så man knappt kan gå o sjuk huvudvärk . Detta är bara en liten del av det vi känner .. Provar just nu själv medecinera in annat för att försöka bli hjälpt men minsta lilla bit för mycket slår det tbx tio gånger värre .. allt handlar om tid , den tid som är evigheter för oss . 


Läser idag massa om sjukdomen för att bli min egen läkare , det enda rätta i denna sjukdom och vård . Sjukt och totalt hänsyns löst men vem bryr sig om läkarnas inkompententa sätt i denna sjukdom . Men rätt har dom och skära ut saker och slänga bort den andra mest viktiga del på en kvinnas kropp . Sen bara skratta vända sig om och gå . Jag har inget som helst förtroende för någon läkare mer , det är helt otroligt det ska gå så långt . Men för min familj ska jag kämpa jag måste bli frisk .. 

En dikt jag skrev om sjukdomen : 
          

hashimoto :


du tog mitt liv , min själ ...kapsla in den i fullkomlig kaos o stress ..gjorde min kropp till ett tempel av ångest och depression ...du greppa tag om det jag en gång älska "LIVET " du fick mina innan så ljusa morgnar med förväntningar ,


till dagar jag ej vill vakna upp till och helt utan förväntningar och bara oro o rädsla ...skogen och havet jag bara älska innan blir en andfådd upplevelse istället för balsam för kropp o själ ...


Mina barns glada mamma var är hon??? du tog henne och gjorde henne till en inkapslad rädd sjuk mamma , en mamma som kämpar varje dag för att försöka få barnen känna lite trygghet , glädje .


Hur ska jag kunna jobba när du tagit över mitt liv ?? ... läkarna tycker jag ska ut i arbets livet men min kropp skriker nej den har fått nog .. den behöver vård , ömhet förståelse ..


Var finns rättvisan ? demokrati vad är det ? jag har mist tron på livet bara genom dig ...din hemska sjukdom du tog mitt liv .. Jag kämpar för ingen förståelse och hjälp , hur ska min kropp då orka ?


istället för köpa saker , göra saker med mina älskade barn får jag betala dyra medeciner , läkare , homopater mm för att jag vill finna en utväg från denna hemska lidelse ...


Snälla var finns denna ängel som kan hjälpa mig bli fri , frisk och Jeanette igen ...mamman som alltid skratta och var glad , mamman som alltid fanns i trygghet för sina barn ,,,mitt älskade lilla barn barn endast 20 månader har aldrig upplevt sin farmor frisk , när ska han få det ?


Jag vill ha mitt liv tbx o alla andras som lider som jag .. snälla Gud ge oss svar , ge oss bot , ge oss lugn o lycka igen .Hashimoto lämna min kropp ge den ro och hopp , låt den få vila och ge mig ny energi släpp mig så jag åter lycklig kan få bli .


Håll dig inte fast längre släpp mig fri , ge mig vingar att fly från dig . Ge mig styrkan att övervinna dig , ge mig tro att finna en lösning för mig . Du har gett mig rädsla ångest och obehag , snälla släpp ditt nu ditt så hårda tag om mig .


Att leva med dig i min kropp där läkare inte vill lyssna och ge oss något hopp ,




Nu ska jag sluta och göra lite nytta hemma om jag klarar det , får ta en liten bit i taget .. kram på er <3




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej är en kvinna på 45 år som har tre underbara barn och ett barn barn , svärdotter o kille ... jag bestämde mig för göra denna bloggen för att mitt liv har varit o är en tuff utmaning . Med läkare som gjort stora misstag som jag får leva med och kämpa me

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards